Kamarin uudet nettisivut

Mikkelin Nuorkauppakamari sai toukokuussa uudet nettisivut palvelemaan paremmin jäsenhankintaa, jäsenistöä ja yhteistyön mahdollisuuksia.

Sivustouudistuksen suunnitteli ja toteutti kamarin jäsen Mikko Oksanen hallituksen ja tiedottajamme Hanna Laukkasen toiveita kuunnellen.

Nuorkauppakamarimainen ilme eteläsavolaisella suoruudella

Sivustouudistusta suunniteltaessa koimme tärkeäksi kahden kohderyhmän palvelemisen: uudet, potentiaaliset jäsenet sekä yhteistyökumppanit. Tahtotila on, että sivustolta löytyy helposti keinot tutustua toimintaamme ja sen suomiin mahdollisuuksiin, sekä olla yhteydessä kamarin hallitukseen. Lisäksi haluamme, että toiminnasta kiinnostuneet yhteistyökumppanit saavat selkeän kuvan, mitä Mikkelin Nuorkauppakamari pystyy kumppanina tarjota. Nostamme sivuilla keskiöön tuoreimmat projektit ja tapahtumat sekä kuulumiset Blogimme kautta.

Myös Suomen Nuorkauppakamari on toteuttanut sivustouudistuksen ja on samalla uusimassa kamarien graafista ohjeistusta. Otimme uuden viestinnällisen ilmeen toiveet huomioon sivuja rakennettaessa ja ulkoasussa onkin paljon yhteneviä elementtejä keskusliiton sivujen kanssa.

Ideapankki, koejäsenhakemus, usein kysytyt kysymykset

Säilytimme vanhoilta sivuilta paljon asiaa, mutta myös päivitimme osaa ja loimme kokonaan uusia toiminnallisuuksia sivuillemme.

Ideapankki on kanava niin jäsenillemme, yhteistyökumppaneille kuin kenelle tahansa toiminnastamme kiinnostuneelle tuoda esiin oma ideansa, jonka toteutuksessa Mikkelin Nuorkauppakamari voisi olla avuksi tai ottaa siitä kokonaisvastuun. Esimerkiksi Tulevaisuuspäivä Mikkelissä -tapahtuma toteutettiin kamarin toimesta, kun Kauppakamarin Team Future toi idean meidän pöydällemme.

Koeäsenhakemus löytyy Mukaan toimintaan -sivultamme. Samalta sivulta löydät lisätietoa jäsenhakuprosessista ja toiminnan hyödyistä pähkinänkuoressa.

UKK-sivulla vastaamme kamaritoiminnasta useimmiten herääviin kysymyksiin. Sivuille on kerätty myös laajasti tietoa eri lyhenteistä ja termeistä, joiden viljelemistä nuorkauppakamarissa rakastetaan. Olet varmasti joskus kuullut LOMmista tai Deepeestä, mutta et ole kehdannut sanoa ääneen, ettet vieläkään tiedä mitä lyhenne tarkoittaa. Nyt sen voi kätevästi käydä tarkistamassa sivuiltamme! P.s. LOM on tapahtumavastaava meidän hallituksessamme, ja tänä vuonna virkaa toimittaa Kata 😉

Haluttu brändi

Sivustouudistus on osa uutta strategiaamme vuosille 2020-23. Keskitymme strategiakauden aikana vahvistamaan viestintäämme ja ilmettämme, jotta pystymme tavoittelemaan visiotamme olla Aktiivisin ja rohkein Mikkelin alueen suunnannäyttäjä. Uusi sivusto auttaa meitä kriittisten menestystekijöidemme, Aktiivinen jäsenistö ja Haluttu brändi, vahvistamisessa.

Mobiilisti tai miten vain

Sivuston valikkorakennetta ja toimivuutta suunniteltaessa päätimme karsia melkoisesti sisältöä verrattuna entiseen sivustoon, koska halusimme pitää valikkorakenteen mahdollisimman selkeänä ja käyttäjäystävällisenä myös mobiilikäyttöä ajatellen. Mielestäni onnistuimme kuitenkin hyvin sisällyttämään selkeään valikkorakenteeseen paljon sisältöä ja informaatiota käyttäjiä ajatellen.

Lisättävää, korjattavaa tai huomautettavaa?

Kuten sanottu, nettisivut eivät ole ikinä valmiit. Nettisivut toimivat tänä päivänä monelle yhdistykselle ja yritykselle tärkeimpänä asiakaspalvelupisteenä. Ajatuksenamme kuitenkin on, että sivustoa ei heti tarvitsisi uudistaa täysin, vain sivusto mahdollistaa uusien toiminnallisuuksien lisäämisen ja tiedonjanoisten jäsentemme, yhteistyökumppaniemme sekä  mahdollisten uusien jäsenten tehokkaan palvelemisen.

Mikäli kuitenkin huomaat sivuilla virheitä, rikkoontuneita linkkejä tai toimimattomia toimintoja, laita rohkeasti palautetta suoraan minulle, mikko.oksanen@jci.fi. 

Mikko Oksanen