Ihan Mikkelistä? No todellakin!

Mikkelin Nuorkauppakamarin visio on olla juuri alkaneen, uuden strategiakauden päätteeksi ”Aktiivisin ja rohkein Mikkelin alueen suunnannäyttäjä”. Arvot, joiden mukaan toimintaamme teemme ovat ”Kiinnostu. Kokeile. Kehity” ja ”1+1>2”.

Suomen Nuorkauppakamarit pyrkii toiminnallaan vaikuttamaan siihen, että löydämme verkostojemme kanssa yhteisiä malleja ja rakennamme ilmapiiriä, jossa yrityksiä kannustetaan kasvamaan sekä yksilöitä ja yhteisöjä menestymään. aikalliset nuorkauppakamarit kantavat yhteiskuntavastuutaan arvioimalla ympäröivää elinympäristöään ja elinkeinoelämää ja tekemällä projekteja paikallisiin tärkeisiin kehityskohteisiin keskittyen (https://nuorkauppakamarit.fi/yhteiskuntavastuu/).

Näistä lähtökohdista Mikkelin Nuorkauppakari halusi osaltaan helpottaa koronan myötä esiinnoussutta tarvetta yhdistää paikalliset palvelut ja niiden tarvitsijat. Niinpä olemme nopeassa aikataulussa avanneet jo toisen version palvelualustasta, joka toimii jo yli 40 avun- tai palveluntarjoajan muodostamana palveluna heille, kenelle tämänhetkisessä tilanteessa päivittäisten asioiden hoitaminen on muodostunut ylitsepääsemättömän vaikeaksi.

Johtuen tilanteen nopeatempoisuudesta, myös projekti käynnistettiin nopealla aikataululla: ajatus heitettiin ilmoille 17.3. aamupäivällä, ja 19.3. nettisivusto osoitteessa www.ihanmikkelista.fi näki päivänvalon. Erityiskiitoksen ansaitsee timantinkova tiimimme: Vuoden 2020 hallituksen DP Jenni Oksanen, hallituksen tapahtumavastaava COM Kata Kovanen, huikeat koejäsenet Joel Maunula ja Sara Kaijansinkko.

Palvelua on ollut mahdollistamassa Mikkelin kehitysyhtiö Miksei.

Projektiamme lähti hyvin nopealla aikataululla rahoittamaan Mikkelin seudun kehitysyhtiö Miksei. Ilman heidän rahallista tukeaan, emme olisi saaneet aikaiseksi näin hyvin toimivaa palvelua tällä aikataululla.

Palvelumme tarkoitus on toimia hakemistona tarjoten vapaaehtoisten, järjestöjen ja kaupallisten toimijoiden palvelut yhdestä paikasta niille, jotka apua todella tarvitsevat. Erityisesti toivomme, että palveluun rekisteröityvät yhdistykset sekä avuntarjoajat, jotka pystyvät auttaa väestöä, jotka eivät itse kykene hoitamaan vaikkapa kaupassa käyntiä. Palvelu on ilmainen sekä käyttäjille, että palveluntarjoajille.

Aktiivisella tiedottamisella niin kamarin omassa sosiaalisessa mediassa, alueen FB-ryhmissä kuin kamarin jäsenten omissa verkostoissa saavutimme heti alkuun yli 550 käyttäjän piikin palvelussa. Nyt kävijöitä on jo reilusti yli 1000 kävijän.

Saimme myös mediaosumia, kun suurin maksullinen paikallislehti Länsi-Savo uutisoi palvelustamme, sekä suurin ilmaisjakelulehti Mikkelin Kaupunkilehti teki uutisen mediatiedotteemme pohjalta.

Tuleeko jotain mieleen, miten voisimme palvelua parantaa? Tai haluaako joku varastaa parasta ja kopioida idean? Ota yhteyttä allekirjoittaneeseen, niin jaetaan kokemuksia!

Mikko Oksanen
Projektipäällikkö, Ihan Mikkelistä -palvelu
Mikkelin Nuorkauppakamari ry
Aktiivisin ja rohkein Mikkelin alueen suunnannäyttäjä